zondag 22 maart 2015

Onbewust besef

Onbewust besef                                                                                   
Mijn werk heeft als uitgangspunt altijd de foto. Niet zomaar iedere willekeurige foto, maar de onderliggende laag van een specifiek gekaderd beeld. Of eigenlijk dat wat eerder buiten het beeld valt. Steeds, door het gebruik van verschillende media, ontleed ik dat beeld en bevraag ik een ander facet van wat dit complexe vraagstuk behelst.
Het werk omvat vele aspecten, maar de grootste is tijd. Tijd, geschiedenis maar ook het nu, spelen een grote rol in mijn werk, waar ik ook onvermijdelijk uit kom bij het begrip identiteit. Hoe verhalen en beelden uit het verleden ons vormen naar de manier waarop wij naar onszelf kijken bepalen. Een poëtische wijze van een onzegbaar antwoord visueel (re)construeren en daarbij het vastleggen van de tussenmomenten en restbeelden van (persoonlijke) identiteit en herinnering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten